Yaşamı boyunca on altı cildi dolduracak kadar çok eser verdi Hughes. Ne var ki hiçbir zaman "parayı bulamadı". Bu sebeple "yayıncının tarlasını işleyen maraba" olarak tanımlıyordu kendini. Yaşadığı dönemin en önde gelen siyahi şairiydi. Şiirlerinde blues ve caz müziğinin ritminden yararlandı kelimeleri onlarla harmanladı. 1920'lerde ortaya çıkan siyahi entelektüel aydınlanma hareketi Harlem Rönesansı'nın en gözde ismiydi.
Henüz öğrenim hayatının başlarındayken ırkçılığa maruz kaldı. Gençliğinde kâh bulaşıkçılık yaptı kâh akşam yemeği karşılığında taksi çağırdı kâh gazete dağıttı. Gördüğü yaşadığı ne varsa şiirlerine ve piyeslerine sızdı.
Tanımlanmaktan sınırlandırılmaktan hep kaçtı ele avuca gelmek istemiyordu. Afrika'yı ilk kez ziyaret ettiğinde 1960'lı yılların siyahi sanat hareketinin âdeta milli marşı hâline gelen şiirsel bir bildiri yazdı:
Gece güzeldir
Halkımın çehresi gibi
Yıldızlar güzeldir
Halkımın gözleri gibi
Güzeldir güneş ve
Bir de güzeldir halkımın yüreği.
Yazar W. Jason Miller Hughes'un sıradışı hayatı ile kanonik eserleri arasındaki ilişkiye odaklanıp onu ulusların ötesinde bir edebî figür olarak değerlendirmemiz gerektiğine ikna ediyor bizi. Yazar Hughes'un yayımlanmamış mektuplarından ve müsveddelerinden yararlanarak ortaya koyduğu bu çalışmasında gösteriyor ki bu gerçek her ne kadar sık sık gözden kaçırılsa da Hughes'un 1960'lardaki yurttaşlık hakları mücadelesine yaptığı katkılar devasadır
ÜRÜN ÖZELLİKLERİ
- Basım Yılı:2022
- Sayfa Sayısı:223
- Kağıt Türü:Kitap Kağıdı
- Ebat:13,5 x 20,5
- Dil:Türkçe
- Cilt Durumu:Karton Kapak
- ISBN-13:9786257513517