Ön-Sokratikler ve Sokrates
Ön-Sokratikler ve Sokrates
Homo saplens ilkin Bilmeyi bilmeyen ama bilmesi gereken varlıktır. Özdeksel Doğadan daha çoğudur Düşüncedir Tindir. Kendinde Bilme henüz bilmeyen Bilme Meraktır. Düşüncenin bu gizilliğionun açınma edimselleşme gelişme zorunluğu altında olmasıdır. Bu yeti özgür bırakıldığı zaman örneğin bütün bir Antik Çağda ilkin yal­nızca İyonya'da olduğu gibi hiçbir dışsal kaygı ile sınırlanmak-sızın kendini özgür devimine bırakabildiği zaman yalnızca bilme­yecek Bilmeyi de bilmeyi isteyecek Kavram kendi doğasını da kav­rayacaktır. O zaman Düşünce kendini Felsefe olarak bilinen o ussal etkinliğe yükseltecektir. Bu yüzden denebilir ki Felsefenin biricik tarihsel öngereği düşünceye koşulsuz Özgürlük olanağını verecek olan ortamdır. İlk düşünürler Gerçeği hiçbirşey karşısında ikincil ya da koşullu görmediler eksiksiz bir düşünsel yüreklilikle dünya­larını kendi Uslarında anlamaya çalıştılar Doğanın ve Realitenin gözlemini kendi Kavramlarıyla belirleyerek. Doğuş özellikle Felse-feninki ise Ereğine doğru olgunlaşmak için zorunlu mantıksal adım­ların atılmasını gerektirir. Kestirmeler olanaksızdır ve Usun kavram­sal açınımı tüm kıpılarından geçmelidir. Kendiliğindendir verili bir gizliliğin kendini açındırmasıdır ve Felsefe durumunda bu geli­şim ilkin henüz Kavramın imgelerle örtülü devimidir: Su Hava Ateş Toprak ama gene de böyle fiziksel/özdeksel şeyler olarak değil düşünsel birer ilke olarak. Düşünce henüz kendini nesne aldığının nesnesinde kendi kendisi ile karşılaştığının bilinci değildir ve bu yüzden kendi dışında iken kendi içinde de olduğunun bilinci değil­dir. Yaptığı şey yalnızca bir Doğa Bilimidir İyonya Evrenbilimi.

Genç Felsefe daha sonra şu ya da bu tasarımın öne çıkmasıyla ve her zaman bu tekil öğede taşkınlığa varan bir vurguyla gelişi­mini sergiledi herşeyi tek bir özsel Arkeye indirgerken gene de duyusal olan bu Arkeyi Kavramın kendisine doğru anlaştırdı. Ve Anaxagoras evrenin özü olarak Nousu ileri sürdüğü zaman Felsefe Gerçeği düşüncede arama etkinliği olarak kendinin bilincini kavradı.

Gerçeği Anlamı Doğada aradılar. Ama burada Us kendini tü-ketemez doğal bilgelikten tinsel bilgeliğe yükselmenin zorun­luğu. Sokrates İyi ve Doğru olarak Gerçekliği insanın Duyuncunda aradı. Atina duyuncunu onun yetersizliği üzerine kurulu yerleşik törelliği ve inancı sorguladı. Ayrım öldürücüydü.

Felsefenin doğuşu ona eşlik eden inanılmaz düşlem gücüne gün ışığına çıkışın ilk güçsüzlüğüne karşın görkemlidir çünkü salt kendi içinden doğmuş olmanın coşkusu salt kendi öz açınımını belir­lemenin güzelliği olarak varoluş öğesini bulduğu yer Özgürlüğün
ÜRÜN ÖZELLİKLERİ
  • Basım Yılı:
  • Sayfa Sayısı:132
  • Kağıt Türü:Kitap Kağıdı
  • Ebat:11 x 19
  • Dil:Türkçe
  • Cilt Durumu:Karton Kapak
  • ISBN-13:9789753970099
YORUM YAPIN
Yorum Başlığı:
Yorumunuz*:
Bu ürünle ilgili bize iletmek istediğiniz her hangi bir hata mevcut ise aşağıdaki formdan gönderebilirsiniz.
Bildirdiğiniz hata tarafımızdan düzeltilince e-posta ile bilgilendirileceksiniz.
Hata Detayı:
SATIŞ FİYATI : 12,50 TL
ÜRÜN TÜKENDİ
"FREDERİCK COPLESTON" - DİĞER ÜRÜNLER
Alış-verişlerinizde kredi kartı haricinde banka havalesi, posta çeki havalesi ya da kapıda ödeme seçenekleriyle ödeme yapabilirsiniz.
Ayrıntılı bilgi için Yardım sayfasına bakabilirsiniz.
Taksit anlaşmamız bulunan kredi kartları
Hesabım  |   Favori Listem  |   Sipariş Takibi  |   Yardım  |   Bize Ulaşın  |        
Alemdar Mahallesi, Biçkiyurdu Sokak, No: 1/2 / Fatih / İstanbul / Türkiye   Telefon : 0 (212) 522 31 52   Faks : 0 (212) 522 31 54  
E-Posta : destek@kitapstore.com
© 2024 KitapStore.com Tüm Hakları Saklıdır