İmam Muhammed Bakır
İmam Muhammed Bakır (a.s.) nasp edilmiş imamların beşinci sidir.
Her imamın üstün bir vasfını ifade eden öne çıkan bir yönü vardır ki bu vasfı ile anılır. imam Ali (a.s.) Aliyyü'l Murtezâ'dır; İmam Hasan(a.s) İmam Hüseyin(a.s) şehittir; İmam Zeynelâbidin(a.s.) Seccad'dır; İmam Cefer(a.s.) Sadık'tır ve İmam Muhammed b. Ali de Bakır'dır (a.s.). Bakır kitabın içinde izahını geniş şekilde bulacağınız gibi ceddi Hz. Peygamber(s.a.v) tarafından kendisine konulmuş bir lakaptır. "ilmi yaran" demektir.
İmamların vasıfları sıralanırken bir imamın ilmi diğer imamdan aldığına değinilir. Her imam aslında aynı ilme sahiptir Ancak İmam Muhammed Bakır (a.s.) dönemine kadar gizli olarak ve sınırlı kişilerle paylaşılan bu ilim onun döneminde büyük Ehl-i Beyt mektepleri ile binlerce insana ulaştırılmıştır. "İlmi yarmak" bu manadadır.
Sünni ve Ehl-i Beyt kaynakları hemfikirdir ki Ehl-i Beyt imamlarının hiç birisi bir öğretmenden ilim görerek sahip olduğu ilme vakıf olmamışlardır.
Hurman Ebu Cafer'den(a.s.) (Muhammed Bakır) şöyle rivayet etmiştir:

"İmam'a halkın arasında Ümmü Seleme'ye mühürlü bir mektubun verildiğine ilişkin bir takım söylentilerin dolaşımı ve bunların doğru olup olmadığını sordum.
Buyurdu ki: 'Resûlullah (s.a.v.) vefat edince ilmi silahı ve orada bulunan eşyaları Ali'ye (a.s.) miras kaldı. Bunlar daha sonra Hasan'a(a.s.)geçtiler. Onun ardından da Hüseyin'e(a.s.) geçtiler. Ele geçirileceğimizden korktuğumuz zaman bu emanetleri Ümmü Seleme'ye emanet bıraktık. Bundan sonra bunları Ali b. Hüseyin(a.s.)(Zeynelabidin) geri aldı.'

Dedim ki: 'Evet daha sonra babana sonra da sana mı geçti?'
İmam 'Evet'diye buyurdu."
Yani on iki imamın tamamı Resûlullah'tan (s.a.v.) İmam Ali'ye
(a.s.) miras kalan emanetlerin ilmine sahiptir.

Hz. Peygamber (s.a.v.) sağlığında Kedisinden hadis yazım işini sadece İmam Ali'ye (a.s.) has kılmıştır. O'nun rıhletinden sonra imam A.i (a.s.) "Hz. Ali'nin Kur'anı" olarak ifade edilen Peygamber zamanındaki haliyle Kur'an sayfaların tekrar yazmıştır. Yine imam Ali'nin (a.s.) yazdığı "Câmiâ" "Cifir" ve "Hz Fâtıma'nın Mushafı" ki bu Mushaf Allah'ın Hz. Fatıma'ya bir melek tarafından gelecek ile ilgi haberleri aktarması sonucu oluşmuştu- Ehl-i Beyt'in ilim kaynaklandır. Her imam aynı ilim aktarmış ancak içinde bulunduklar şartlara göre bunu aktarmaları sınırlı bir şekilde olmuştur.

Emevi zulmünün ve dindeki sapmalarm had safhaya utastığı İslam dışı akımların ortaya çıktığı İmam Muhammed döneminde
salih bir cemaatin oluşturulması Kur'an'ın ve islamî ölçülerin muhafazası işte bu Ehl-i Beyt kaynakları ile sağlanmıştır.
ÜRÜN ÖZELLİKLERİ
  • Basım Yılı:
  • Kağıt Türü:Kitap Kağıdı
  • Dil:Türkçe
  • Cilt Durumu:Karton Kapak
ÜRÜN KATEGORİLERİ
YORUM YAPIN
Yorum Başlığı:
Yorumunuz*:
Bu ürünle ilgili bize iletmek istediğiniz her hangi bir hata mevcut ise aşağıdaki formdan gönderebilirsiniz.
Bildirdiğiniz hata tarafımızdan düzeltilince e-posta ile bilgilendirileceksiniz.
Hata Detayı:
Alış-verişlerinizde kredi kartı haricinde banka havalesi, posta çeki havalesi ya da kapıda ödeme seçenekleriyle ödeme yapabilirsiniz.
Ayrıntılı bilgi için Yardım sayfasına bakabilirsiniz.
Taksit anlaşmamız bulunan kredi kartları
Hesabım  |   Favori Listem  |   Sipariş Takibi  |   Yardım  |   Bize Ulaşın  |        
Alemdar Mahallesi, Biçkiyurdu Sokak, No: 1/2 / Fatih / İstanbul / Türkiye   Telefon : 0 (212) 522 31 52   Faks : 0 (212) 522 31 54  
E-Posta : destek@kitapstore.com
© 2024 KitapStore.com Tüm Hakları Saklıdır