Osmanlı Ermenileri'nde Türk Müziği
Osmanlı Ermenileri'nde Türk Müziği
3 İŞ GÜNÜ
İÇİNDE KARGOYA TESLİM
Türk müziğinin en önemli özelliklerinden biri de içine aldığı unsurlara kendi mayasını katarak yeniden yoğurması hatta yoğurduğuyla tekrar yoğrulmayı başara bilmesidir. Görünen o ki çevre kültürler de bu yaklaşımın yarattığı anlayışa gönüllüce katılmış onunla bütünleşmişlerdir.
Bu kitap; Türk mûsikîsinin özgün kültürel dengesi içinde Osmanlı Ermenileri'nin XVIII. yüzyılda başlayan bir kendini buluşla XIX. yüzyılda Türk makam müziğiyle nasıl bütünleştiklerini ve aldıkları aşıyla Kilise merkezli bir üslup oluşturduklarını ortaya koyan bir çalışmadır.
Müzikolog Gazimihal'in tespit ettiği gibi Ermeni müziğinin "Türk mûsıkîsinin bünye itibariyle bir şûbesi" hâline gelmesinde Hamparsum Limonciyan'ın kurucu katkı ve çabaları çok büyüktür. Hamparsum'un Türk müziği aralık ve perde sistemini esas alarak geliştirdiği Ermeni harfli notası besteleriyle kilise müziğine yaptığı katkılar hocalığı ile yetiştirdiği muganniler kilisenin Türk müziğine yönelmesini meşrulaştırmıştır. Bu meşrûiyet bir yönüyle kilisede Türk müziği içinde bir Ermeni üslûbunu haber verirken bir diğer yönüyle de Ermeni müzisyenlerin Osmanlı toplumu içinde itibarlı ve görünür olmalarını sağlamıştır.
Çalışmada Hamparsum'a destek olan onun notasının Müslüman Osmanlılar arasında itibar kazanmasını ve meşrûiyetini temin eden Mevlevîhâne'nin rolü üzerinde de ayrıca durulmuştur.
Osmanlı Ermenileri'nin müzik faaliyetleri: Kilise ve okullarındaki müzik çalışmaları eğlence muhitleri ve müziği ticâretle birleştiren yaklaşımlar; yâni çalgı yapımı ve pazarlanması müzik kırtasiyesi üretimi nota yayıncılığı özel müzik ve çalgı dersleri ikame etmeleridir. Onların katkısı bir "meşk mûsikîsi" olan Türk müziğini "piyasa" şartlarına çekmiş olmak noktasında belirginleşmiş görünüyor.
Kitapta mugannîlerden hânendelere mûsıkî hocalarına bestecilerden sâzendelere çalgı yapımcılarından nota koleksiyonerlerine ve yayıncılara kadar geniş bir Ermeni mûsıkişinasları envanteri ortaya konulmuş bestelerin tespitine titizlik gösterilmiştir.
Böylece elinizdeki eser şimdiye kadar Türk müziğindeki Ermeni varlığına en geniş bir açıdan bakmış bu konudaki mesnetli-mesnetsiz iddiâları somut belgelerle tahkik etmiştir.
ÜRÜN ÖZELLİKLERİ
  • Basım Yılı:
  • Sayfa Sayısı:475
  • Kağıt Türü:Kitap Kağıdı
  • Ebat:13,5 x 21,5
  • Dil:Türkçe
  • Cilt Durumu:Karton Kapak
  • ISBN-13:9786059444422
ÜRÜN KATEGORİLERİ
YORUM YAPIN
Yorum Başlığı:
Yorumunuz*:
Bu ürünle ilgili bize iletmek istediğiniz her hangi bir hata mevcut ise aşağıdaki formdan gönderebilirsiniz.
Bildirdiğiniz hata tarafımızdan düzeltilince e-posta ile bilgilendirileceksiniz.
Hata Detayı:
Alış-verişlerinizde kredi kartı haricinde banka havalesi, posta çeki havalesi ya da kapıda ödeme seçenekleriyle ödeme yapabilirsiniz.
Ayrıntılı bilgi için Yardım sayfasına bakabilirsiniz.
Taksit anlaşmamız bulunan kredi kartları
Hesabım  |   Favori Listem  |   Sipariş Takibi  |   Yardım  |   Bize Ulaşın  |        
Alemdar Mahallesi, Biçkiyurdu Sokak, No: 1/2 / Fatih / İstanbul / Türkiye   Telefon : 0 (212) 522 31 52   Faks : 0 (212) 522 31 54  
E-Posta : destek@kitapstore.com
© 2024 KitapStore.com Tüm Hakları Saklıdır