Alman İdeolojisi [Feuerbach]
Alman İdeolojisi [Feuerbach]
Orijinal Adı: Die deutsche Ideologie
STOKTAN TESLİM
ALMAN İdeolojisi'nin Feuerbach Üzerine Tezler ile hazırlanmış olan Birinci Kısmı gerçekten de o zamana kadar toplumsal oluşun açıklanmasının ilkesi olarak yararlanılan felsefi hümanizmin soyut insanı yerine toplumsal ilişkileri ve onların maddi temelini koyar. Bu durum Alman İdeolojisi'nin birinci kısmını esas olarak polemik niteliğinde olan ve Alman ideologlarının eleştirisini sürdüren ve Bruno Bauer Max Stirner ve gerçek sosyalistleri ilkin yeni zuhur edenler diye damgalayan öteki kısımlarından ayrı olarak yayınlamayı haklı kılmaya yeter.

Kuşkusuz İngiliz iktisatçılarının ve Fransız sosyalistlerinin incelenmesinden ama aynı zamanda Marx ve Engels'in Paris Manchester Londra devrimcileriyle kurdukları temaslardan esinlenen Tezler sezgisel materyalizmi doğal insanbilimi ve foyerbahçı hümanizmin pedagojik yanılsamalarını reddeder. Onun din eleştirisinin dargörüşlülüğünü ortaya koyarak özellikle pratiği toplumsal yaşamın ve bilginin kaynağına oturtur ve komünizmin törel ülküsünü koşulların devrimci dönüşümünün gerçek hareketine çevirir.

Ensonu insan özünün yeni bir anlayışı ortaya çıkar. Bu artık yalnızca ideologun zihninde bir varlık olan Robinson'vari doğal ve yalıtık bir bireyin varlığı ile özdeşleşmiş değildir. "Kendi gerçekliği içinde o toplumsal ilişkilerin tümüdür." Böylece toplumsal gelişmenin bu gelişme yasalarından habersiz bir bireyin bu yasalar hakkında edinebileceği tasarımdan farklı olan nesnel koşullarının incelenmesi Marx ve Engels'in Avrupa devrimci hareketini örgütlendirmek gibi ağır bir görevden artakalan tüm güçlerini ve değerli zamanlarını adayacakları bilimsel çalışmanın programı haline gelir.
Her ne kadar tamamlanmamış ve hiçbir zaman yazarlarının sağlığında günışığına çıkmamış basılması amacıyla yeniden gözden geçirilmemiş olsalar da Alman İdeolojisi'nin birinci kısmının elyazmaları Tezler'den daha geniş bir biçimde geliştirilmiş olumlu bir karşı-düşüncedir. Eğer Hegel'in dediği gibi ancak yerine başka bir şey konarak o şeyin çürütülebildiği doğru ise bizzat "I. Feuerbach. Materyalist ve İdealist Anlayışın Karşıtlığı (Giriş)" yeteri kadar açık olan bir eleştiriyi yinelemiyor ama ondan teorik sonuçlar çıkarıyor.

Tarihsel materyalizmin doğum belgesi olan bu başlangıç açıklaması insanlık tarihinin temeline "kendi geçim araçlarını" ve bunlarla da "kendi maddi yaşamlarını" sürdürmek için üretimde bulunan canlı varlıkları oturtur. Bu bireyler yalnızca çalışmalarıyla değiştirdikleri doğa ile ilişkilere girmekle kalmazlar ama işbölümünde ve değişimde kendilerinin bilmedikleri toplumsal ilişkiler kurarlar. Onların üretken çalışması üretici güçleri geliştirir ve buna uygun düşen mülkiyet biçimini belirler. Bu çalışma yeni gereksinmeler doğurur ve işin durmadan değişen örgütlenmesi insan cinsinin yeniden üretiminin ve ailenin düzenlenişinin toplumsal koşullarını da belirler.
JACQUES MILHAU Sunuş
ÜRÜN ÖZELLİKLERİ
  • Basım Yılı:
  • Baskı:3
  • Sayfa Sayısı:127
  • Kağıt Türü:Kitap Kağıdı
  • Ebat:13 x 19,5
  • Dil:Türkçe
  • Cilt Durumu:Karton Kapak
  • ISBN-10:9757399032
KATKIDA BULUNANLAR
ÜRÜN KATEGORİLERİ
YORUM YAPIN
Yorum Başlığı:
Yorumunuz*:
Bu ürünle ilgili bize iletmek istediğiniz her hangi bir hata mevcut ise aşağıdaki formdan gönderebilirsiniz.
Bildirdiğiniz hata tarafımızdan düzeltilince e-posta ile bilgilendirileceksiniz.
Hata Detayı:
Alış-verişlerinizde kredi kartı haricinde banka havalesi, posta çeki havalesi ya da kapıda ödeme seçenekleriyle ödeme yapabilirsiniz.
Ayrıntılı bilgi için Yardım sayfasına bakabilirsiniz.
Taksit anlaşmamız bulunan kredi kartları
Hesabım  |   Favori Listem  |   Sipariş Takibi  |   Yardım  |   Bize Ulaşın  |        
Alemdar Mahallesi, Biçkiyurdu Sokak, No: 1/2 / Fatih / İstanbul / Türkiye   Telefon : 0 (212) 522 31 52   Faks : 0 (212) 522 31 54  
E-Posta : destek@kitapstore.com
© 2024 KitapStore.com Tüm Hakları Saklıdır